.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی پنجشنبه

يك روزنامه عرب زبان از نشست مشترك صهيونيستي وهابي و بعثي در يمن به منظور برهم زدن آرامش و امنيت عراق خبر داد. روزنامه « البينه الجديده » گفت : عمليات آدم ربايي و افزايش اقدامات تروريستي با استفاده از كمربندهاي انفجاري و شايعه پراكني نتيجه نشستي است كه اخيرا بين « حارث الضاري » رئيس هيئت علماي اسلام عراق و « عزت الدوري » از سران حزب سابق بعث در اين كشور و تني چند از مسئولان گروهك تروريستي القاعده در يمن برگزار شد. براساس اطلاعات به دست آمده از اين نشست شركت كنندگان در آن تصميم گرفتند كه در اين مرحله از وضعيت عراق از طريق دامن زدن به اختلافات طايفه اي و عمليات ترور شخصيت ها از جمله شيعيان و اهل تسنن و شايعه پراكني حالتي از ناامني و بي ثباتي در عراق ايجاد كرده و با مسموم كردن فضاي سياسي و امنيتي فتيله درگيري هاي داخلي را كه طي سال هاي گذشته براي محقق شدن آن با شكست مواجه شدند بالا بكشانند. اين منابع در ادامه تاكيد كردند در نشست مذكور همچنين دو هيئت از عربستان و شخصيت هاي وهابي از امارات و نماينده دفتر ارتباطات رژيم صهيونيستي در قطر نيز حضور داشتند.

اتحاديه انجمن هاي علمي دانشجويان باستان شناسي دانشگاه هاي كشور ائتلاف ملي حاميان ميراث اصفهان و ديده بان يادگارهاي فرهنگي و طبيعي ايران بيانيه اي را درباره ماجراي سرقت بخشي از سنگ هاي تخت جمشيد توسط يك ديپلمات كره اي منتشر كردند. چندي پيش يك شيئي تاريخي از يك ديپلمات كره اي در فرودگاه شيراز كشف شد. برپايه اعلام برخي منابع اين شخص دبير سوم سفارت كره جنوبي در ايران بوده و قصد داشته سنگ نوشته مزبور را در پوشش كالسكه كودك از فرودگاه شيراز خارج كند كه توسط مسئولان ذي ربط سنگ نگاره تخت جمشيد از كالسكه كودك كشف و ضبط شد اما فرد ياد شده آزاد شد! سخنگوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت وگو با يكي از خبرگزاري ها يادآور شد : « فرد مورد نظر عنوان كرده است كه من نمي دانستم اين شيي ارزش تاريخي داشته همين طور در تخت جمشيد از اين سنگ خوشم آمده بود و مي خواستم با خود ببرم ! » در بيانيه تشكل هاي علمي باستان شناسي كشور درباره اين دزدي آشكار سئوال شده است : اگر ديپلمات كشور و ملتي شرقي و دوست چنين مي كند پس ديپلمات هاي كشورهايي كه پيشينه بسيار در سرقت يادمان هاي تاريخي سرزمين ما دارند چه مي كنند اگر قطعه اي از تخت جمشيد محافظت شده ترين يادمان ايران اين چنين دست به دست مي شود پس بر سر قطعه هاي ديگر يادمان هاي سرزمين مان كه بيشترشان از حفاظت مناسبي هم برخوردار نيستند چه مي آيد چرا اين گونه رويدادهاي تلخ آشكارا به رسانه هاي گروهي بازتاب داده نمي شوندتا هم مردم آگاهي و حساسيتي بيش تر يابند و هم درصورت برخورد سخت گيرانه مقتضي درس عبرتي شوند براي شهروندان ديگر كشورها در اين بيانيه از اقدام ماموران انتظامي و امنيتي كه با جسارت فراوان و بدون در نظر گرفتن ديپلمات بودن فرد خاطي يا تصور مصونيت قضايي او شجاعانه اقدام به بازرسي و توقيف شي ياد شده كردند تقدير و تشكر شده است .

ايجاد محدوديت در جهت انجام فعاليتهاي علمي دانشجويان و دانشمندان ايراني از سوي برخي دولت هاي غربي اگرچه موضوع جديدي نيست و نگراني آنها از خودكفايي و استقلال علمي ايران را روشن مي سازد اما تبيين سياست هاي جدي از سوي مسئولان مربوطه در جهت حمايت از توسعه علمي و مقابله با انحصار و آپارتايد علمي ضروري است . قرار گرفتن نام دانشگاه صنعتي شريف در صدر تحريم هاي پيشنهادي سه كشور اروپايي يكي ديگر از اين اقدامات است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.